Psychologie marketingu poslední dvě dekády hýbe světem. Reklamy jsou tak propracované, že nemáme šanci jim odolat. Máte-li produkty nebo službu, kterou chcete nabídnout a věříte, že si ji lidé zamilují, zapojte copywriting a psychologii. Existují jednoduché reakce, kterým se lidská https://www.databazeknih.cz/knihy/svoboda-a-lidska-prava-35267 mysl neubrání a bude je vnímat přirozeně a snadno si vaše sdělení zapamatuje. Dnes bude na pořadu dne:
- pozitivita,
- negativita,
- slovní zásoba,
- ziskovost.
Buďte pozitivní
Je vědecky dokázáno, že na zpracování záporných údajů spotřebujeme více energie. Lidé milují pozitiva, tak jim je dejte. Negativa se hůře pamatují. Navíc jsme jimi neustále obklopeni, a proto jim nevěnujeme tolik pozornosti a odsouváme je na okraj povědomí.
Nevýhody neignorujte úplně
Pozitivní myšlení je základ, ale není to pravidlem. Existují situace, kdy je dobré poukázat i na nevýhody. Mnoho textařů se toho bojí, ale neměli by. Uvedením dobrých i špatných stránek produktu zvýšíte svou důvěryhodnost. Nic není naprosto dokonalé a zákazník to velice dobře ví. Tím, že neuvedete zápory, klienta k nákupu nepřesvědčíte.
Ukažte svou inteligenci
Lidé milují, když je článek různorodý a nevidí v něm stejné slovo dvacetkrát. Jistě vám již ve škole říkali, že široká slovní zásoba je známkou vysoké inteligence. Způsobů, jak jí dosáhnout je několik. Nejlepší je samozřejmě čtení knih. Stejně tak si ale můžete vzít slovník synonym a začít hledat.
Přečtěte si pár recenzí
Základem je mluvit jako cílová skupina zákazníků. Ideální je najít si pár recenzí a podívat se, jaký slovník používají, jak dlouhé věty tvoří apod. Stejně tak tam uvidíte, co ve vašem produktu hledají a co jim naopak chybí. Můžete toho poté využít a zapojit získané údaje do propagace. Upozorněte na správné vlastnosti, které klienti chtějí a vzbuďte pocit, že danou věc nezbytně potřebují k životu.